Click here for Myspace Layouts

Pembaca Setia ^^

Tuesday, 3 December 2013

JOM BUAT DUIT!!!

Salam. saya nk kongsi somthing yg boom boom kelas kau jah kat korang suma...
bosan dok umah je xdok bnda laen nk baut? just klik link, n dpt duit dlm usd? awesome kannnn!!!
setiap klik akan dapat U$10 .. bnda ni mmg ley caye sbb rmi yg dah buat.. (i pon dah bca testimoni org, so i nk jgk try tme duit dh x byk ni)
dpd dok online fb, twitter, insta memanjang. rjin2 la buat bnda ni ye.. xssh pun.. bnda ni mcm churp2.. tp just pulangan ny in USD.

jom try..
klik link ni ye...

http://www.theweeklypay.com/index.php?share=155915

selamat mencuba!!! :)

Sunday, 17 November 2013

Hidup Balek!

Assalamualaikum.. wbt.. its been a while i xupdate blog..well, now its HO HO HOLIDAAAYYYY.. so ad la msa terluang cket despite jd nurse org2 tua nih.hoho..
first of all.. Alhamdulillah.. br lepas abes exam.. n now im home for like 2 days oredi.. nothing changed much here. my nenek still keep asking d same question like thousand times. -.-'' n even i changed my answers, she wont know.haha. jahat kn i.. lala..

ok.. despite taking care of my nenek.. i replaced my makcik place for a while to take care of other nenek.. nenek yg sorang ni. kesiannn sgt.. xkawen lagi.. klw nk msuk minang bole je.haha. her sister, her only hope had passed away a year ago.. since then, she's alone by herself.. nasib baek ad insan yang baek ati mcm mak cik.. n other relatives. yg xd ktn lsg pn nk kongsi duit bli mkanan.. pampers suma. xkesah islam, melayu ke pagan.. here. we helped each other. (tersentuh cket T_T)
ok sambung balek psl nenek tu td..
she cant do anything by herself.. rs ny maybe sbb jarang dh nk bgerak.. bnda pn jd mnja.. tulang pn dh xbesa nk bgerak.. so ahernya, xdpt bgn langsung..
nenek ni klw org bg segelen nasi (ewah!) pun abes.. cyezzz.. kata ustaz.. dia dh ada 'kawan' teman.. so everytme i go der.. rs seram sgt2.. ayt krsi mmg xlps la.. n i ni mmg pnakut! nak2.. nenek ni dh ad hobby baru.. sua sgt jerit2 siang mlm.. klw yg xbesa (mcm i ni) mmg seram la dgr.. nk2 dia dok kt ujg kmpung.. mmg tkut laaa klw kua mlm2.. dgr org jerit.. seramm uolssss..
ok.. mls nk ckp bnyk..
bla kta tgk bnda2 mcmni.. kta tgk diri kita balek.. mcm ni kta tua nnti? Allah Maha Adil kan..myb tu dh bahagian nenek tu.. n sy arp sgt2 doa dr korang suma.. smoga nenek tu dipermudahkan "urusan" dia.. "urusan" tu korang2 phm la ye..
bukannye i xtahan dh or geli or wat.. no! jauh skali.. juz i xsmpai ati. dia terseksa mcmtu.. n i know.. dia jerit2 tu.. myb tu dh bahagian dia.. Allahwa'alam la kn.. so.. mntk sgt korang2 suma ikhlas doakan perjalanan nenek tu dipermudahkan.. kesian sgt kat dia.. :'(
i xnk letak gambar dia kt cni.. sbb xnk aibkan dia.. tp mmg sadis sgt2.. k la ..tu je yg i nk share..
yang muda akan jadi tua.. yg idup akan pergi jua.. Salam.. :)

Tuesday, 2 July 2013

youuu

you

You may love the wrong person and cry for no reason. But one thing for sure: Mistakes helps us to find the RIGHT person.

but wat i am supposed to do when the best part of me  is always you?
and im not sure the LOVE that brought us together is worth the PAIN  that broke us apart..

and just because i let you go..it doesnt mean i wanted to..i know it isnt right, but still i have to fight.
i have to let u know, i don wanna let u go. it's just, im not brave enough to do so.

i admitted, it's sad how you were such a big part of my life, and now u r just gone..



nothing hurts more than realizing he meant everything to you and you meant NOTHING to him.. :'((((

and i dont wanna dis !! :'(((


and the saddest part is
once u finally let someone have you, they stop doing wat it took to get u... :'(((

notakaki: perlahan-lahanku terima... 

SUCH A DUMB!

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku trima
Semakin ku sakit, semakin kau bahgia
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

cant think how stupid i was, but u were stupid too!! accepting wteva i said. seems like u r waiting for d moment... to end up the bond created between us! :'(((((

ps/ no one related to dis post. just for fun.. lalalalalalalala

Monday, 1 July 2013

today's suck

Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Lelaki yang baik pun untuk perempuan yang baik."
(An Nur: 26)

Bila kita putus kasih,
Putus tunang atau yang sewaktu dengannya.
Orang selalu pujuk kita dengan kata-kata macam ni.

Betul.
Tak ada salahnya.
Malah wajib yakin dan percaya.

Tapi.
Sebelum itu.
Tanyakan dalam diri.

"Celah mana baiknya kita nak dapatkan yang baik??"

A big question that need to be answered by yourself.

Tak guna kita terpujuk dan percaya “Aku akan dapat yang lebih baik dari dia yang dah tinggalkan aku."

Tapi diri kita sendiri masih dekat tempat yang sama.
Masih dekat takuk lama. Masih lagi kita yang biasa-biasa.

Berubahlah.
Cari ‘baik’ dalam diri kita untuk dapat yang baik.
Bukan cuma tunggu yang baik itu datang depan mata kita.
Tapi kena pastikan juga, berubah kita itu bukan kerana manusia.
Baik atau tak yang akan kita dapatkan nanti.
Itu semua urusan Dia.

Yang penting, berubah kita itu untuk Dia.
Tuhan kita.
Putus cinta itu mungkin asbab untuk kita cari Dia.
Untuk kita lebih kenal Dia.
Untuk kita tundukkan ego depan Dia.”

relationship stts: buying two icecreams and eating alone

Sunday, 23 June 2013

Jom Puasa sunat!!!

Assalamualaikum..
tbaca artkel ni. niat mmg nk posa. n niat makin mbuak2 utk posa sbb tgk klbihan bulan Syaaban ni..MasyaAllah.

Nisfu syaaban 2011- Berikut adalah kelebihan dan keistimewaan bulan syaaban. Bulan Syaaban adalah bulan kelapan menurut kiraan takwim Hijriyyah yang padanya mempunyai 28 hari. Syaaban bermaksud bercerai-berai. Dinamakan Syaaban kerana di dalam bulan ini masyarakat Arab pada ketika itu bertebaran ke merata-rata tempat untuk mencari air disebabkan kemarau yang berpanjangan.


Bulan Syaaban merupakan di antara bulan yang mulia dan mempunyai beberapa kelebihan dan keistimewaan tertentu padanya. Padanya digalakkan untuk memperbanyakkan ibadat sepertimana di bulan Ramadhan, Rejab, Muharam dll juga. Di samping itu juga bulan Syaaban ini adalah bulan untuk persediaan bagi menyambut ketibaan bulan Ramadhan.

Bulan Syaaban mempunyai keistimewaan tersendiri dalam Islam sama seperti bulan lain yang turut mempunyai kelebihan sehingga menyebabkan kehadirannya sentiasa ditunggu mereka yang suka beribadat sebagai salah satu jalan untuk mencari dan mendapat keredaan Allah.

Syaaban adalah antara bulan paling dicintai Rasulullah SAW dan Baginda akan lebih banyak berpuasa pada bulan ini. Amalan Rasulullah SAW patut dicontohi kerana selain memperbanyakkan amal kebajikan ia juga latihan rohani ke arah mempersiapkan diri menyambut kedatangan Ramadan.

Keistimewaan bulan ini ialah seluruh amalan manusia diangkat untuk dihadapkan kepada Allah maka sewajarnyalah sepanjang bulan ini diisikan dengan amal ibadah dan kebajikan.

Antara amalan yang digalakkan pada bulan Syaaban adalah memperbanyak puasa sunat, bertaubat dan beristiqhfar kerana sebagai manusia kita sudah pasti tidak akan terlepas daripada melakukan dosa. Bagaimanapun sebenar-benar taubat itu ialah taubat nasuha.

Taubat nasuha akan berjaya dilakukan apabila kita menepati syaratnya. Jika dosa itu antara manusia dengan Tuhan, hendaklah dia meninggalkan dosa atau maksiat itu, menyesali perbuatan maksiatnya serta berjanji untuk tidak akan mengulanginya.

Jika dosa itu berkaitan dengan hak orang lain, hendaklah memohon maaf daripada orang berkenaan, memperbanyak zikir dan berdoa. Zikir ialah ucapan dilakukan dengan lidah atau mengingati Allah dengan hati membesar serta mengagungkan Allah.

Ini bersesuaian dengan janji Allah bahawa orang yang beriman itu tenang hati mereka dengan zikrullah kerana berzikir (mengingati Allah) itu mententeramkan hati manusia.

Selain itu banyak lagi amal kebajikan yang boleh dilaksanakan pada bulan Syaaban sebagai persiapan menyambut kedatangan Ramadan seperti memperbanyakkan selawat atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, bersembahyang sunat terutama pada waktu malam dan bersedekah.

Maka rebutlah peluang dan kelebihan yang ada pada bulan Syaaban ini untuk mempertingkatkan keimanan dan ketakwaan kita.

Rasulullah SAW pernah ditanya, mengapa Baginda melebihkan berpuasa sunat pada bulan Syaaban berbanding bulan lain? Baginda bersabda yang bermaksud: “Bulan itu (Syaaban) yang berada antara Rejab dan Ramadan adalah bulan yang dilupakan manusia dan ia bulan yang diangkat padanya amal ibadah kepada Tuhan Seru Sekalian Alam, maka aku suka supaya amal ibadahku di angkat ketika aku berpuasa.” (Hadis riwayat an-Nasaie)

Sementara itu, kelebihan malam Nisfu Syaaban disebut dalam hadis sahih daripada Mu‘az bin Jabal, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Allah menjenguk datang kepada semua makhluk-Nya pada malam Nisfu Sya‘ban, maka diampunkan dosa sekalian makhluk-Nya kecuali orang yang menyekutukan Allah atau orang yang bermusuhan.” (Hadis riwayat Ibnu Majah, at-Thabaroni dan Ibnu Hibban)

Malam Nisfu Syaaban juga adalah antara malam yang dikabulkan doa. Memetik pendapat Imam asy-Syafi‘e dalam kitabnya al-Umm: “Telah sampai pada kami bahawa dikatakan sesungguhnya doa dikabulkan pada lima malam iaitu malam Jumaat, malam hari raya Aidiladha, malam hari raya Aidilfitri, malam pertama pada bulan Rejab dan malam Nisfu Syaaban.”

Kita boleh menghidupkan malam Nisfu Syaaban dengan memperbanyakkan beribadat seperti sembahyang sunat dan berdoa, berzikir dan membaca al-Quran.

Kesimpulannya, amalan berterusan ini membuatkan kita lebih bersedia untuk beramal serta menyambut kedatangan Ramadan dengan hati bersih dan jiwa suci, natijahnya mengundang ke arah kecemerlangan hidup.

Nota kaki : Hari Nisfu Syaaban adalah hari dimana buku catatan amalan orang-orang Muslimin selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu Maghrib (waktu senja), (15 Syaaban bermula pada 14 haribulan Syaaban sebaik sahaja masuk waktu Solat Maghrib)
Nabi Muhammad s.a.w. menggalakkan umatnya untuk bangun malam dan berjaga serta beriktikaf sepanjang malam kerana tidak mahu amalan diangkat dalam keadaan tidur atau lalai.
Sumber: Nisfu Syaaban 2011- Kelebihan Dan Keistimewaan Bulan Syaaban | melvister.com

Tuesday, 14 May 2013

Menanti di Barzakh...

Assalamualaikum..
found this song which always reminds me how close we are to death.. :')

Lirik Menanti di Barzakh - Far East

Ku merintih, aku menangis,
Ku meratap, aku mengharap,
Ku meminta dihidupkan semula,
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Perjalanan rohku,
Melengkapi sebuah kembara,
Singgah di rahim bonda,
Sebelum menjejak ke dunia,
Menanti di barzakh,
Sebelum berangkat ke mahsyar,
Diperhitung amalan,
Penentu syurga atau sebaliknya

Tanah yang basah berwarna merah,
Semerah mawar dan juga rindu,
Tujuh langkah pun baru berlalu,
Seusai talkin bernada syahdu,
Tenang dan damai di pusaraku,
Nisan batu menjadi tugu,
Namun tak siapa pun tahu resah penantianku

Terbangkitnya aku dari sebuah kematian,
Seakan ku dengari,
Tangis mereka yang ku tinggalkan,
Kehidupan disini bukan suatu khayalan,
Tetapi ia sebenar kejadian

Kembali oh kembali,
Kembalilah kedalam diri,
Sendirian sendiri,
Sendiri bertemankan sepi,
Hanya kain putih yang membaluti tubuhku,
Terbujur dan kaku,
Jasad didalam keranda kayu,

Ajal yang datang dibuka pintu,
Tiada siapa yang memberi tahu,
Tiada siapa pun dapat hindari,
Tiada siapa yang terkecuali,
Lemah jemari nafas terhenti,
Tidak tergambar sakitnya mati,
Cukup sekali tak sanggup untuk ku mengulangi

Jantung berdegup kencang,
Menantikan malaikat datang,
Menggigil ketakutan gelap pekat dipandangan,
Selama ini diceritakan,
Kini aku merasakan,
Di alam barzakh jasad dikebumikan

Sunday, 14 April 2013

Wednesday, 10 April 2013

Are you with THE RIGHT PARTNER???

Assalamualaikum...


ARE YOU WITH THE RIGHT PARTNER?


During a seminar, a woman asked," How do I know if I am with the right person?"

The author then noticed that there was a large man sitting next to her so he said, "It depends. Is that your partner?" In all seriousness, she answered "How do you know?" Let me answer this question because the chances are good that it's weighing on your mind
replied the author.

Here's the answer.

Every relationship has a cycle… In the beginning; you
fall in love with your partner. You anticipate their calls,
want their touch, and like their idiosyncrasies. Falling in love wasn't hard. In fact, it was a completely natural and spontaneous experience. You didn't have to DO anything. That's why it's called "falling" in love.

People in love sometimes say, "I was swept of my feet."Picture the expression. It implies that you were just standing there; doing nothing, and then something happened TO YOU.

Falling in love is a passive and spontaneous experience. But after a few months or years of being together, the euphoria of love fades. It's a natural cycle of EVERY relationship.

Slowly but surely, phone calls become a bother (if they come at all), touch is not always welcome (when it happens), and your spouse's idiosyncrasies, instead of being cute, drive you nuts. The symptoms of this stage vary with every relationship; you will notice a dramatic difference between the initial stage when you were in love and a much duller or even angry subsequent stage.

At this point, you and/or your partner might start asking, "Am I with the right person?" And as you reflect on the euphoria of the love you once had, you
may begin to desire that experience with someone
else. This is when relationships breakdown.

The key to succeeding in a relationship is not finding the right person; it's learning to love the person you found.

People blame their partners for their unhappiness and look outside for fulfillment. Extramarital fulfillment comes in all shapes and sizes.

Infidelity is the most common. But sometimes people turn to work, a hobby, friendship, excessive TV, or abusive substances. But the answer to this dilemma does NOT lie outside your relationship. It lies within it.

I'm not saying that you couldn't fall in love with someone else. You could. And TEMPORARILY you'd feel better. But you'd be in the same situation a few years later.

Because (listen carefully to this):

The key to succeeding in a Relationship is not finding the right person; it's learning to love the Person you found.

SUSTAINING love is not a passive or spontaneous experience. You have to work on it day in and day out. It takes time, effort, and energy. And most importantly, it demands WISDOM. You have to know
WHAT TO DO to make it work. Make no mistake about it.

Love is NOT a mystery. There are specific things you can do (with or without your partner), Just as there are physical laws Of the universe (such as gravity), there are also laws for relationships. If you know how to apply these laws, the results are predictable.

Love is therefore a "decision". Not just a feeling.

Remember this always: God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let GO!


Well, as I USED TO SAY, BUT NO ONE BOTHER ABOUT IT...



night2.. :)


Saturday, 9 March 2013

Panduan hidup... :)

Assalamualaikum....
dalam ke"bz"an wt asgmt smpt plak sy nk updte blog ye.. well2.. while waiting for teammate, updte la psl tips2 ni.. insyaAllah bmnfaat.. :)

Panduan Tambahan :

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.



2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.



3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).



4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.



5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih. (InsyaAllah nk try ni nnti.. bdn mkn kmbg. -.-'' dpd diet mmanjang. xnk mkn la, mkn pil plansing o ap2 je la.. better posa kn. :) )



6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.



Rahsia 13 Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang sudah tahu atau panduan bagi yang baru tahu……


1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.

13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.



Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!” Wassalam.


“Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…” Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa’at kepada manusia lain…



Saturday, 2 March 2013

:)

Assalamualaikum...


Dia pernah berkata tapi aku memperindah kan katanya:
" Walau sesusah manapun hidup di lalui, jangan sesekali menyesali kehidupan diri, hidup tak kan sebegitu hari-hari, mana tau mungkin esok bahagia menanti, jangan soal kenapa diri di duga begitu dan begini, serah sahaja pada Ilahi, yang penting iman teguh di hati, InsyaAllah sinar kebahagiaan dari Allah itu bakal tiba nanti "



Silence is the best thing that i chose to be right now.. :')

Tuesday, 19 February 2013

True Friend

Assalamualaikum... i was attracted to a status in fb... even it was quite funny, but still, it was so meaningful!! :)

Doraemon comel, Nobita congek, Suneo sengau, Giant gemuk, Suzika cantek.
walaupun mereka sering bergaduh, mereka sentiasa bersama..
ketika susah dan senang.. :')


Maksud tersirat dalam status tu ialah... xkesahlah kwn kita gemok ke, sengau ke.. atau dgn erti kata laen, byk karenah..we still accept them just d way they are,kan...
so, sblm kita d terima oleh org lain, kta terlebih dahulu perlu membuka mata hati kita utk menerima someone seadanya.. msti ad give and take la kan..

kalau dh berkawan tu, jgn la nk kutuk-mengutuk wpun sy sendiri masih xdpt nk hilangkn tabiat tu
pepatah ad mengatakan... jgn jg tepi kain org lain..
kang sebok jg tepi kaen org laen. xsdr kaen kita ni terselak sekali ngan koyak rabak,. kan naya..

so, everytime kalau kita nk kutuk orang lain.. tgk crmin dulu..
CUKUP SEMPURNA ka kita sampai kita bole sng2 je ikut sdp mlt potpetpotpet hal orang hulu hilir..

andddd.. istighfarlah d dlm hati klw kita terkutuk org tu... (dalam hati je pon xp.. Allah kn Maha Mengetahui.. klau kta istighfar dpn org, nnt xpasal2 kne label #Bajet Baek o # Bajet Ustajah)

klw msh ad niaat jugak nk kutuk.. simpan je dlm hati.. at least ad niat je..klw ad niat je utk buat jht, blom bdosa lagi,kan..so,simpan je niat tul.lmbt laun niat tu akn hilang.. as long as kita x zahirkan niat tu.. :)

ok la..syukran jazillah sbb baca entry sy yg tgh kebosanan bajet mcm xd asgmt nk updte blog.. santai2 ats katil mkn snacks tambah lemak yg sedia ada. ok,i talk crap. again. ops.. Salam. :)



Wednesday, 6 February 2013

Can I trust u?

Assalamualaikum....

So, can i trust u then? Maybe not.. cause i knw d answer already when u started to insult me wif d words that i never expect to hear from u.
so, like cyezly.. it will take time for me to recover..
yeah, good for u.. u should feel glad cause i never tell lie to you. if possible, i can deny everything dat i said, but i hold on the statement 'Trustworthy is the best policy'
but then i realize dat it was A BIG MISTAKE..
maybe it's better to be a liar so u'll never talk crap.. for exmple, KURANG AJAR... S**L or wteva yg mencarut.
it was toooo much!! u have crossed the line! ugh! May Allah bless u. salam

Monday, 4 February 2013

150 Juta Kali

Assalamualaikum..
i don hve any idea to post here..
so, i just wanna share a lyric "150 Juta kali by Tasneem)
honestly, at first, i thought dat d song was like err... crap maybe? haha..
ye laaa..it is more like a story than a song.. lebih krg mcm u cerita pasal u makan tomyam..
tapi dalam nada beralun la.. tjadi la lgu 'Aku suka Tomyam"
so, lgu 150 juta kli tu, it's almost d same..hahaa..
but, cyezly i love dis story.. ow opss! i mean, d song.. yeah, d song..
this is for u,sayang.. im sorry.. :')
d lyric is like telling our story.. *perasan*

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya

Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/11/lirik-lagu-150-juta-ainan-tasneem.html#ixzz2JwJ5vpfj


this is for you, dear...


Salam Maulidur Rasul!!

Assalamualaikumm... :))
salam maulidur rasul utk semua!!! mst penat kan berarak td...
yes, i feel d sme way.. tired but i feel great. actually.. post ni dh berhabuk dh dlm draft. br ad msa edit balik.hehee..well, continue...

even kaki melecet, penat, tapi perjalanan kita x setimpal dengan apa yg Rasulullah lalui ms bhijrah,kan.. rs ny klw nk d bndingkan, perarakan td jz besa2 je.. we just not used to walk dat far.. terperap dlm bilik. mkn tidoq mkn tidoq.. ne ndak..hahaa . cakapdepancermin
d parade was just for Peringkat Miri, n its differ from d last year which was Peringkat Negeri.
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..peserta yg ikut mmg ramai sgt2!d parade was held at Dewan Suarah Miri.. and dat place was crowded by thousand of people!! bayangkan utk kontijen institut pn dh bpuluh..
luckily, kami mewakili surau Darul Insyirah je.. surau ipg.. :)
malas nk taip byk. jari dah keras mcm nk pth dh ni!. ENJOY d pictures, k.. :)
ni la sepanduk kami.. Thx to PSV.. :)
ni la konco2 ipg
nampak x i?hahaa


Pasukan2 ipg sdg b'arak..


macam kenal si lesung pipit.. <3





sila cari saya :D


nizan,cik safa, madam Hairani,elot,azie..
ckp2 la gmbr ni buat tatapan semua..:)


Wednesday, 23 January 2013

Screw Me!!

Assalamualaikum..i was touched by this statement..



Usah terlalu mudah merasa SAKIT HATI dan MENGADU kepada sahabat-sahabat akibat perbuatan buruk orang lain terhadap diri kita. Sebenarnya hati kita yang KOTOR kerana kita tidak dapat menerima sesuatu kenyataan itu dengan IKHLAS dan REDHA kerana-Nya.

Sesungguhnya Allah s.w.t. telah ‘menghantar’ pelbagai ujian dan dugaan melalui saluran-saluran yang telah ditentukan-Nya. Carilah hikmah-Nya yang tersembunyi di sebalik itu :)


got it? HATI KITA YANG KOTOR.. astrfrlhlzm....i finally realized that how stupid i was for this couple of days when i keep complaining, talking bad bout other person just because a simple thing!!! how bad i was...
i am really2 sorry bout dat, my dear.. when i have dat strength to ask for your forgiveness directly on your face, i will.. but now, i dont have that...
but seriously. im so sorry.. okay.. :)
p/s : i didnt talk about u, keh Cik Siti.. D other one.. :) but i wanna ask for ur apology whenever i did u wrong directly o indirectly.. hehe. :)

btw, Wish me Luck 4 tomorrow, k darling2 .. :)


Sunday, 20 January 2013

Wordless Sunday..


Assalamualaikum..
mls nk taip byk2...
jom doa sma2...

aaamiiinnn ya rabb... :')
harap2 elaun akn msk awl..
jom aminkn sma2..k. :)




Saturday, 19 January 2013

Show some respect!

Assalamualaikum..

dis post is addressed to the intelligent yet genius people in d world.. n whatever u r appeared to be,

BUT PLEASE!!

listen listen listen .. let me speak let me speak..omg, tklua plak trademark hngt tu,..

ok back to my main point,
please,show some respect la. whenever u see someone who is quite slow in understandg wat the lecturer thought during the class,
or dat person is kinda blur whenever d lecturer ask him/her bout something.. don start to stare each other or start to be so sarcastic.. ugh! u might be cleverer, but in other aspect he/she might be way clever than u r. mind that!

oh, bfore i forget.never ever ever humiliate people in public!
i knw nowadays, people are living naked. yeah! wat i mean is, they even dont have their life privacy.
everything will be posted. bla bla bla..
yeah whatever, like i care bout dat.
jz please, when it comes to any insulting matters, just keep it to urself.not by exposing it to others. bukan ka aib nama nya???

well,fellas, i can relate to this.

kita pandai ka, kurang pndai ka, or berlagak mcm diva ke,ingat, kita msh sma2 hamba Allah S.W.T
sdgkan Rasulullah S.A.W hormt org yg d bawahny, even Baginda adalh Rasullullah kita.. :')
oh, it reminds me about somthing..

wait! LET ME THINK. LET ME THINK.LET ME THINK..
ok, got it! About Maulidur Rasul.. im one of the participants that represent  IPG Kampus Sarawak Miri..
wish me luck, and pray for me. im afraid dat i cant control my sickness due to the super hot day next Thursday. IAM HONOUR to represent my own IPG and at the sme time, celebrating maulidur rasul. Junjungan kta. *selawat ke atas nabi*

i guess, it is time to call it a day.. good nite fellas. ikhlas ati, betulkan niat. maafkan org sebelum tdo.  nite2  ^^,


Tuesday, 15 January 2013

Betul Ke Bohong???

Assalamualaikum w.b.t.. n hello!! amboiii, bukan maen hello tu. kerekssssssssss..


sudah terang lagi bersuluh. amboiii! since im a lil bit free tonite. n don know wat i should do instead of eating al nite long, i decided to post something useful yet meaningful.. terful2 dari tadi
I really love dis Betul Ke Bohong programme since they have a lie detector. so whenever we  lie, we will get a current shock. apart from being fun watching this tv programme, i found that what if we have d real lie detector?? i wish that i hve one. bcoz  i really hate someone who loves to lie! grrrrrr ----> (meaning that im angry rite now!)  

in real life, sometimes we can detect whether the person is being honest or juz a pretty good liar wif these machines.
i wish that i can test that particular person by using this since *** really loves to lie others just to draw their attention. how pathetic is it.. -.-'''

HOWEVER, if we dont have dat machine, we can easily detect the lie wif these guidelines. :)

1. Tidak mampu bertentang mata

Hal yang paling biasa apabila seseorang berbohong adalah dengan melihat wajah mereka. Terutama di mata. Biasanya orang yang sedang berbohong tidak mampu bertentang atau menatap mata dengan anda. Si dia juga semakin sering mengerdipkan mata. Biasanya seseorang akan berkedip sebanyak 15 hingga 20 kali seminit tetapi dalam keadaan malu, tegang dan berbohong, kadar stres yang meningkat akan menyebabkan si dia lebih banyak mengerdipkan mata.

2. Perubahan suara

Ciri-ciri pembohong boleh didengari daripada nada bicaranya, jika sedang meninggi, ertinya sebuah dusta sedang diceritakan. Selain itu lihat juga suaranya yang tegang dan rehat antara ayat yang lama.

3. Menggaru-garukan bahagian tertentu

Cara paling mudah mengesan pembohongan adalah melalui gerakan tangan. Kebanyakan pembohong tidak banyak menggerakkan tangan. Tapi ada satu yang sering mereka lakukan iaitu menggaru dibahagian tertentu. Biasanya tidak kurang lima kali perbuatan menggaru-garu tubuhnya.

4. Menyentuh hidung

Apabila seseorang itu berbohong, tisu-tisu erektil pada hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ianya membesar. Fenomena ini juga dikenali sebagai kesan pinocchio. Jadi, apabila si dia bercakap dengan anda dan kerap menyentuh hidung yang tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang diselindungkannya.

5. Melengah-lengahkan jawapan
Orang yang berbohong perlu berfikir sebentar untuk mereka cipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebagainya merupakan tanda-tanda bahawa orang tersebut mungkin berdusta.

6. Gagap
Apabila seseorang yang bercakap lancar dan licin tiba-tiba gagap merupakan tanda-tanda sedang mengalami tekanan emosi. Sekiranya tiada apa-apa petunjuk bahawa tekanan ini disebabkan perkara lain seperti sedih, pilu, marah dan sebagainya, kemungkinan besar orang tersebut berbohong. Jadi, jika anda bertanya pada teman lelaki/suami anda dan sidia gagap untuk menjawabnya, maka anda tahu membuat kesimpulan atas tindakannya itu.

7. Gerakan Kaki

Ketika pembohong sedang berdiri, kaki mereka mula mengetuk ke tanah. Semasa pembohong sedang duduk, maka kemungkinan besar dia akan mengayun-ayunkan kaki mereka.

8. Guna kata-kata sukar

Kajian menunjukkan orang yang berbohong menukar cara mereka bercakap dan pilihan kata-kata mereka. Para pembohong biasanya menggunakan kata-kata yang sukar difahami. Mereka jarang menggunakan kata ganti orang pertama dan lebih banyak menggunakan kata ganti orang ketiga. Sebuah kajian pada 2003 oleh penyelidik di Universiti Texas menyimpulkan selain mengurangkan ayat orang pertama (Saya, Aku), mereka juga menggunakan kata-kata yang memberi kesan negatif.

9. Resah

Orang yang berdusta kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang yang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk apabila berhadapan dengan sesuatu soalan, ini berkemungkinan merupakan bahawa seseorang itu sedang berbohong.

10. Menutup mulut

Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong. Ini merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi kerana dari kecil lagi sudah dididik untuk tidak berbohong. Apabila mulut mengeluarkan kata-kata dusta, tangan cuba menghalangnya.

11. Muka kelihatan bingung.

Si pembohong akan memikirkan tentang kesalahannya pada waktu yang sama. Hal ini akan mengganggu perhatiannya dalam percakapan tersebut.

12. Menggelabah jawab pertanyaan spontan

Seseorang yang senang berbohong, kerap kali sudah menyediakan pelbagai versi cerita dalam fikirannya sebelum bertemu dengan orang yang akan dibohongi agar semuanya berjalan sempurna. Untuk mengetahuinya,cubaanda melontarkan pertanyaan spontan yang tidak dapat dibayangkan. Orang yang berbohong selalunya akan menggelabah untuk menjawab pertanyaan seperti ini.

13. Cerita Panjang Lebar

Orang yang selalu berbohong biasanya cukup pandai mengarang cerita sehingga kadang-kala langsung tidak masuk akal. Mereka juga kerap memanjangkan cerita yang ringkas. Mereka yakin bahawa anda akan percaya dengan cerita panjang yang disampaikannya. Oleh itu waspadalah pada mereka yang suka melebarkan cerita yang pada dasarnya mudah sekali untuk disampaikan.

14. Enggan Duduk Berdekatan

Keengganan seseorang duduk berdekatan dengan anda juga boleh menjadi tanda dirinya sedang berbohong. Akibat rasa bersalah, pembohong sejati tidak suka berdekatan dengan orang dibohongi.

Kesimpulannya, sekiranya kita ingin mengesan sama ada seseorang itu berbohong, kita perlu sentiasa memerhatikan air muka dan gerak badannya dengan teliti. Bahasa badan sudah boleh menunjukkan sama ada dirinya berbohong atau tidak. Sebarang perubahan dari keadaan normal mungkin merupakan tanda orang tersebut berbohong.

Jadi kalau dapat sesuatu maklumat jangan percaya 100%. Selidik dahulu perkara tersebut sedalam-dalamnya kemuadian buatlah keputusan yang terbaik sama ada mahu percaya atau tidak.

Kerana itu Nabi Muhammad saw pernah bersabda:

Jika kamu mendengar khabar daripada Bani Israel suatu cerita, maka jangan terus kamu terima dan jangan terus kamu tolak. Kerana boleh jadi apa yang dinyatakan oleh mereka itu benar dan boleh jadi palsu


but i think it depends on how good dat person in lying. if they are juz being involve in this LIE profession,it will be easier to detect their lies, rite.. 
so, i guess that particular person is not dat good in lying bcoz still people can discover the truth.. 
but, if anyone tells me something i'll trust them easily bcoz im not dat good in detecting the liar, but ONCE u r get caught, it will be hard to me to trust u again.. coz everytime u tell me somthing, i'll doubt it..
GOOD FOR YOU then.. lalalalaaaaa.. sape soh mnipu, mnipu aje .. :3

moral of d story: no matter how good or bad we are, NEVER LIE bcoz by telling lie juz to draw others attention or watever motive u r in is like a beggar asking for money on the street.
AND...


gosh, I HATEEEEEEEE LIAR !! bcoz u lied on my face... 
istighfar.. istighfar..

well, this quote is quite good.. :)

"Never trust someone who lies to you, it be about something big or small,
because at the end of the day, it's still a lie, and they will always do it again,
even if they promise they wont"

Hey youu!! yes, you!! guess what, this is special for you.. :D got it? ON YOUR FACE!

I&#8217;m saying!
I trusted you more than you deserved&#8230;.

emo la plk... k enough wif dat.. Assalamualaikum..
istighfar n selawat.. :)


Friday, 11 January 2013

Count on u..

Assalamualaikum.. i've nothing much to update..
coz i feel lazier than d dude who drew the Japanese flag..
 jz i wanna say dat im sorry for the most stupid thing i did for d couple hours ago.but u should ask for my frogivness too!! c, how funny u read FORGIVENESS instead of FROGIVENESS...-.-''
oh my, u have no idea how i can face dat thing anymore..
u know what,

Relationship last long because two people made a choice; to keep it, fight for it and work for it..

but i guess dat now we don even make any choices yet.. jz acting like normal.. but deep inside, Allahwa'alam bisawab...

Sorry I have been gone mad and paranoid all the time . And everytime you advse for d sme thing dat make me sick of it all over again, I got mad at you a lot and most probably quarrel. I got tired alot! Trust me and have faith in me. Only this time we feel the pain, the hardships, the obstacles in our relationship. We just need trust and everything will be fine. if u listen to me.. if and only if!!


:') juZ say dat u lve me too..coz i knw dat i can count on u