Click here for Myspace Layouts

Pembaca Setia ^^

Saturday 5 May 2012

SAYA TEGUR ANDA!!

Assalamualaikum..


nk kongsi something ari ni.. utk muhasah diri..
especially utk diri ini.. :)


~ Saya BUKAN ORANG BAIK tapi saya mempunyai CITA-CITA untuk menjadi baik..bilasaya tegur KESALAHAN orang lain bukan bermakna saya hendak tunjuk alim/baik cuma itu juga menjadi TELADAN BUAT DIRI SENDIRI supaya tidak berkelakuan begitu..hodoh dan HINA rupanya jika kita berkelakuan seperti TIADA AGAMA..
✿~ Saya BUKAN ORANG BAIK tapi saya mempunyai CITA-CITA untuk menjadi baik, marilah semua kita BERUBAH..KIAMAT SUDAH DEKAT, itu dapat saya rasakan..berubahlah semua sementara masih ada MASA dan PELUANG..

✿~ Saya BUKAN ORANG BAIK tapi saya mempunyai CITA-CITA untuk menjadi baik..InsyaAllah, saya akan terus MENDOAKAN kalian semua dan saya sendiri agar ditetapkan hati dan ISTIQAMAH dalam mencari cinta Ilahi..Amin..

Saya PUJUK kalian, saya SERU kalian dan saya AJAK kalian ke arah KEBENARAN dan KEBAIKAN kerana saya SAYANGKAN kalian semua..♥♥



tapi sayang..selaluny..ap yang kita buat salu disalahertikan.. cara saya ialah...kalau saya syang  org yg saya syg <---ap punya ayt la!! saya akan tegur dorg.. tp hnya ckp 3 kli..sbb klw da xdggr..tggjwb sy da lepas.. sbb sy xnk kt akhrt nnt, sy kna tnya, knp sy xtgr org tu..o org tu.. 


cyezly.. spa ckp pndakwah tu semua baek?? yez.. tme dorg jd pdkwah..dorg mmg da ckp baek. btol kn? tp sblm tu prngai dorg suma mcm2.. i mean x suma.. tp SEBAT tu la dorg jd pdkwah?? sbb dorg ajr kita sbb dorg da ad pnglmn.. btol x??
dorg da INSAF!! 
sebb dorg SAYANGKN orang ISLAM. saudara SEISLAM .. 
tp saya xd la nk ckp yg sy ni baek mcm pdkwah tu.ad baek brkny sy ni.. tp sy TAK NAK , anda, anda, dan anda mc tu.. bua bnda xbtol.. so, timbul lah rs tggjwb sy sbg SAUDARA ISLAM utk menegur..


jgn aggp tegurn tu mcm TUTTTTTTTTTTTTT.. selaluny teguran tu adalh dari Allah.. tp msia yg jd perantara.. so, TERIMA LAH TEGURAN ORGAN DENGAN BAEK, BUKANNNY BUAT MUKA.. 


ADA?? ADA AQ KESAH KORANG NK NGUTUK , SUMPAH AQ SBB AQ TGR KORG..
CKET PN X!




last, 

Kita kena ingat, sebenarnya yang menegur kita adalah dari Allah. Peringatan tu dari Allah. Cuma cara Allah tegur kita melalui perantaraan manusia. Kita bukan sesiapa untuk dapat wahyu terus dari Allah. Jadi, Allah bagi teguran itu melalui mereka yang menegur kita. Allah bagi kekuatan kepada mereka untuk menegur kita.


p/s: tegurlah aku andai aku salah..tegurlah aku andai aku terleka.

salam.. :)

No comments: